Δευτέρα, 18 Απριλίου 2011

Έχετε το νου σας… Νόμιμη η απόλυση λόγω χρήσης του Facebook εν ώρα εργασίας.

Νόμιμη έκρινε το Πρωτοδικείο της Αθήνας την απόλυση χωρίς αποζημίωση εργαζόμενης η οποία παραμελούσε τα καθήκοντα της και επισκεπτόταν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook) παρά το γεγονός ότι  από το 2008 η εταιρεία με ηλεκτρονικό μήνυμα είχε απαγορεύσει να επισκέπτονται οι υπάλληλοι ιστοσελίδες για ζητήματα άσχετα με την δουλειά τους.

Το δικαστήριο (Πρωτοδικείο Αθηνών με πρόεδρο την Ελένη Στεργίου, υπ΄ αριθμ. 34/2011 απόφαση) απέρριψε την αγωγή της υπαλλήλου, κρίνοντας ότι η καταγγελία της σύμβασης εργασίας από την εργοδότρια εταιρεία ήταν νόμιμη και έγινε για σπουδαίο λόγο αφού «πραγματικό κίνητρο της  καταγγελίας ήταν η πλημμελής και μη προσήκουσα άσκηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εργαζομένης, η οποία δημιουργούσε προβλήματα στην ομαλή και αποδοτική άσκηση της εργασίας και στις ανάγκες της επιχείρησης και επέφερε ακολούθως κλονισμό της εμπιστοσύνης της εργοδότριας στο πρόσωπό της, εκ του οποίου εξέλιπε το απαιτούμενο πνεύμα συνεργασίας».

Η υπάλληλος εργαζόταν στην αεροπορική εταιρεία από το 1989 και η ρήξη επήλθε τον Μάιο του 2009. Όπως ισχυρίστηκε στην αγωγή της μέχρι το 2008 έπαιρνε μπόνους για την απόδοσή της στο τομέα κρατήσεων θέσεων.

Προειδοποίηση

Όμως, το Μάιο του 2009 η υπάλληλος έλαβε επιστολή από τον γενικό διευθυντή της αεροπορικής εταιρείας με την οποία της γίνονταν συστάσεις πως παραμελεί τα καθήκοντά της. Επίσης, στην επιστολή αναφερόταν ότι στις 29.4.2009 εντοπίστηκε  από τον γενικό διευθυντή και τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας να επισκέπτεται ιστοσελίδα στο Facebook και την προειδοποιούσε ότι αν συνεχίσει την «αντισυμβατική συμπεριφορά της» θα έληγε η συνεργασία τους.      

Η υπάλληλος κατήγγειλε πως οι κινήσεις αυτές ήταν πράξεις «εκδίκησης εναντίον της νόμιμης αντίδρασης» για τη στάση της κατά το παρελθόν (έτος 2008) ως προς την αλλαγή των μισθολογικών κλιμακίων των απασχολουμένων στην εταιρεία και τη διαμόρφωση της ετήσιας αύξησης των αποδοχών».

Οι μάρτυρες  

Σύμφωνα με τις μαρτυρικές καταθέσεις (όπως αναφέρει η απόφαση) η υπάλληλος γενικώς δημιουργούσε προβλήματα (καθυστερούσε να προσέλθει στην εργασία της, ενώ την ώρα της δουλειάς ελάμβανε συχνά προσωπικές κλήσεις συγγενών και φίλων κλπ). Ήδη από το 2008 η εταιρεία είχε στείλει mail που απαγόρευε στο προσωπικό της να επισκέπτεται το Facebook και γενικώς ιστοσελίδες με άσχετο περιεχόμενο απ΄ την δουλειά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου